.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توکلی: با این افراد، کابینه کارآمد نیست

احمد توكلي با اشاره به معرفي شش وزير از سوي رييس جمهور، ابرازعقيده كرد: با معرفي اين شش نفر، مي‌توان حدس زد كه تراز كابينه در حدي كه لازمه كارآمدي دولت باشد، نخواهد بود و اين علامت خوبي نيست.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اين‌كه «در اين فهرست كساني هستند كه حتي يك روز هم كار اجرايي نداشته‌اند» افزود: بالاترين و تنها سمت اجرايي‌اي كه دولت براي وزير پيشنهادي رفاه اعلام كرده است، مسوول بسيج واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامي كرج و با رشته تحصيلي روانشناسي باليني است. چگونه مي‌توان يك وزارتخانه مهم اجتماعي ـ اقتصادي مثل رفاه را به فردي با رشته‌اي نامتناسب و بدون سابقه اجرايي سپرد؟

وي اين پرسش را مطرح كرد كه كسي كه يك روز در زندگيش كار اطلاعاتي نكرده و مهم‌ترين كاري كه در رشته خود در سال‌هاي اخير انجام داده، رياست سازمان اوقاف بوده براي وزارت اطلاعات چه تناسبي دارد؟

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اين اعتقاد كه تراز دولت با معرفي شدگان فعلي براي وزارت، در مجموع قابل دفاع نخواهد بود، گفت كه حدس مي‌زند مجلس در تاييد بسياري از وزرايي از اين سنخ مشكل پيدا ‌كند.

توكلي با بيان اين‌كه گفته مي‌شود كه در تعيين افراد براي وزارت با مجلس نيز مشورت شده است، گفت: اين در حاليست كه در جلسه‌اي با حضور حدود هفت نفر از مجلس و حدود شش نفر از دولت در حضور روساي دو قوه، درباره ملاك‌هاي كلي صحبت شد و دولت انتظار داشت كه به دليل راي بالايي كه مردم به رييس جمهور داده‌اند، مجلس به وزراي پيشنهادي راي بدهد. در اين جلسه هيچ بحثي راجع به مصاديق نشد.

وي ادامه داد: حتي روز بعد از اين جلسه كه آقاي احمدي‌نژاد مهمان فراكسيون اكثريت بود، رييس مجلس كه جلسه را اداره مي‌كرد، پيشنهاد داد كه چند نفر از مجلس با آقاي رييس جمهور جلسه داشته باشند و به او در اين مورد مشورت دهند كه اگر مي‌خواهد كسي را معرفي كند، پيش‌بيني خود را از واكنش مجلس به او بگويند كه آيا او راي مي‌آورد يا نه و يا لب مرزي است تا رييس جمهور راحت‌تر تصميم‌بگيرد و حداكثر وزراي پيشنهادي حداكثر راي را كسب كنند.

وي با بيان اين‌كه آقاي احمدي نژاد از اين پيشنهاد استقبال كرد، افزود: قرار شد در اين مورد مجلس را مطلع كنند كه اين كار انجام نشد. در نتيجه روي مصاديق، اصلا مشورتي با مجلس صورت نگرفته است؛ البته اين كار، غير قانوني نيست و انتخاب وزرا حق رييس جمهور است، ولي اگر بخواهيم كابينه‌اي كارآمد داشته باشيم، بهتر است كه راي وزرا بالا باشد و تعداد زيادي از وزراي پيشنهادي و ترجيحا همه آنها، راي اعتماد مجلس را كسب كنند.

توكلي اين امر را در كارآمدي كابينه موثر دانست و با بيان اين‌كه سازوكار پيشنهادي رييس مجلس مناسب بود، گفت: اگر اين سازوكار اجرايي مي‌شد، بدون آن‌كه فردي به رييس جمهور پيشنهاد كنيم، حدس كميته‌اي از مجلس درباره واكنش احتمالي نمايندگان نسبت به معرفي شدگان به اطلاع رييس جمهور مي‌رسيد و در نتيجه بهتر مي‌توانست وزراي خود را انتخاب كند.

وي با اشاره به نحوه معرفي شش تن از وزرا از طريق رسانه ملي با بيان اين‌كه رييس جمهور به جاي مذاكره با نمايندگان مردم، مستقيما با خود مردم حرف مي‌زد، اين كار را ابداعي دانست و گفت: اين كار بدين شكل كه در حال انجام است به فشار دولت بر مجلس و تشجيع افكارعمومي براي فشار روي مجلس جهت تصميم‌گيري تعبير مي‌شود. لذا اين كار را مناسب نمي‌دانم و فكر مي‌كنم تلقي خوبي از آن پيدا نخواهد شد. در صورتي كه رييس جمهور به وعده‌اش عمل كند و از تلويزيون براي معرفي بقيه وزرا استفاده كند، رسانه ملي موظف مي‌شود وقت مناسبي در اختيار نمايندگان مخالف قرار دهد تا آن‌ها مستقيما با مردم سخن بگويند.

وي جنسيت وزراي پيشنهادي را در تصميم‌گيري مجلس موثر ندانست و گفت: فرد بايد از جهت مباني اعتقادي، روحيه انقلابي، حق طلبي، ساده‌زيستي، پاك‌دستي، شجاعت در تصميم‌گيري و اجرا و قانون‌گرايي، وفاداري به قانون اساسي و ولايت فقيه و كارآمدي قابل قبول باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 مرداد 1388
آقای توکلی : مگر حیف و میل کردن دلارهای نفتی کارآمدی می خواهد ؟! مگر تا حالا کارآمد بود ؟! ........

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.041 seconds.